ארבעת הטיפים הפשוטים האלו יוכלו לעזור לכם לבחור את מועדון הצלילה שלכם לקורס בסיסי ביתר קלות. מוכנים?
1. חשבו מראש מה הפרמטרים החשובים לכם
יש אנשים שהדבר הכי חשוב להם זה המחיר, יש כאלו שזה מקלחות נפרדות לגברים ונשים, יש כאלו שזה שיהיה WIFI וכאלו שזה מקום הלינה, הכי חשוב זה שתדעו מה הפרמטרים שהכי חשובים לכם ותכינו שאלות בהתאם.
2. הכירו את טקטיקות השיווק
בשנות ה-70 שיווקו סיגריות על ידי משפט כמו "סיגריות- יש בהן טבק", היום ידוע לנו שמדובר בציון המובן מאליו, הרי בכל סיגריות יש טבק. אם כך, בצלילה, חשוב שתדעו מה כל המועדונים חייבים שיהיה להם וזהה אצל כולם ומה שונה.
אז מה כולם חייבים:
אישור רשות הצלילה הישראלית וביטוח מועדון
כל מועדון שעובד בארץ חייב לעבוד תחת אישור רשות הצלילה הישראלית ומחוייב בביטוח.
חניכי קורסים עד להסמכתם הראשונה יהיו מבוטחים על ידי המועדון. לאחר מכן על מנת לצלול יהיה עליהם לרכוש ביטוח צלילה פרטי.
ניתן לוודא את שמות המועדונים המורשים והמפוקחים באתר רשות הצלילה.
קבוצות קטנות
רשות הצלילה מגבילה את כמות החניכים שמדריך יכול להוביל במים במהלך קורס. המקסימום בקורס בסיסי יהיה 6 חניכים למדריך ובמקרה בו מצטרף אליו מדריך עד 8.
הסמכה בינלאומית
בגלל שכל מועדון בארץ חייב לעבוד תחת אישור רשות הצלילה, אז הוא מחויב גם לעבוד עם ארגון מוכר ובינלאומי.
בדרך כלל בסוף קורס יקבלו החניכים תעודה זמנית או קבועה פיזית ויוכלו גם לאתרה באתר האינטרנט של הארגון בו הוסמכו.
מחשבי צלילה
חלק מארגוני הצלילה מחייבים את המועדון לתת מחשבים לחניכים במהלך קורס.
צלילה במגוון אתרי צלילה
ע"פ הנחיות רשות הטבע והגנים קורס כוכב אחד אמור להתקיים באזורי אימונים בלבד, כלומר אזורים בהם יש פחות דגים ואלמוגים ואושרו ע"י הרשות.
קורס כוכב שני שמורכב מצלילות נושא, ברוב המקרים יכלול ביקור באתרי צלילה שונים כך לדוגמא צלילה בנושא ספינות טרופות תערך בסטי"ל, צלילת ניווט תתקיים לסלע משה וכו'.
ביקור במצפה התת ימי
מדובר בשיתוף פעולה של רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע לשם העלאת מודעות לשמירה על הסביבה, שמתבצע במהלך קורסים בסיסיים ורוב המועדונים באילת משתתפים בו.
הביקור וההדרכה הנם ללא תשלום וללא חיוב ומתבצעים ברוב הקורסים אלא אם יש אילוצים מיוחדים.
4. המלצות
רוב האנשים מסתמכים על המלצות "מפה לאוזן" ובצדק, אבל זה לא סותר את האופציה הנוחה לבדוק מה אנשים כתבו אונליין באתרים כמו פייסבוק, גוגל וטריפאדוויזר.
באתרים אלו תוכלו למצוא שבחים ותלונות וגם לראות האם המועדון הגיב וכיצד.
מה יכול להיות שונה?
המתקן, המתנות, מקצועיות המדריכים, הציוד, חנייה, פניות המדריכים לקורס (כמה מוציאים אותם לפעילויות אחרות באמצע) והכי חשוב לדעתנו, השירות.
מקווים שעזרנו לפחות קצת להבין את הדמיון והשוני בין המועדונים השונים ומזמינים אתכם להשתמש בטופס זה אם תרצו לבצע השוואה לפי פרמטרים.
מאחלים קורס מהנה!